donderdag 11 september 2014

DESIGNER | PHIL CUTTANCE



Na een reeks met mode ontwerpers, komt er eindelijk een product ontwerper aan bod. Ik ben nu zelf ook bezig met de opleiding Product Design en moest voor een vak een alfabet vol ontwerpers samenstellen en toen kwam ik de ontwerper Phil Cuttance tegen. Ik was op slag verliefd op zijn creaties, echt iets voor mij is het. Heel strak, modern en ruimtelijk. Zoals de eerste collectie met vazen/kaarsenstandaard (FACETURE), ze bevatten allemaal kleine driehoekjes en zijn zo geplaatst dat het een reliĆ«f geeft. Je kunt ze zowel gebruiken als vaas voor plantjes als voor standaard voor kaarsen. Super handig dus! De Aurora pot vind ik echt adembenemend, ze hebben namelijk een heel mooi motiefje waar ik echt verliefd op ben. Je kunt ze gebruiken om er van alles in op te bergen (als het natuurlijk maar niet te groot is ;). Voor sieraden bijvoorbeeld zal het heel handig zijn. De Segment Shades lampen zijn ook helemaal mijn ding, lekker eenvoudig maar toch heel bijzonder. De lampen zijn gemaakt met gebruik van een mal en is voor de rest niet veel nog bewerkt. En dan als laatste de Weld Vases, waarvan ik eerst dacht dat het 3D-tekeningen waren. Maar als je een clos-up ziet, zie je wel duidelijk dat het echte vazen zijn. Dit vind ik toch zo leuk hieraan! Deze ontwerper is dus echt zeker een grote inspiratie voor mij en ik hoop ooit net zulke mooie dingen te gaan maken. 

FACETURE machine and vases  
used as a bud vase...
FACETURE vases and machine
Aurora pot 
Segment Shade 
Segment shades
11 part mould being removed
Weld vases 
detail of welding



Image and video hosting by TinyPic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten