maandag 15 september 2014

DAGJE DUITSLAND MET SCHOOL

Vorige week dinsdag ben ik al met mijn nieuwe opleiding een dagje naar Duitsland geweest, al na de eerste week! Best wel snel, maar juist een leuke manier om elkaar beter te leren kennen. Om 8 uur 's ochtends moesten we al verzamelen voor de school en het was zo'n anderhalf uur rijden naar de eerste locatie. We gingen eerst naar Duisburg, waar we in het Landschaftspark gingen rondlopen voor een opdracht.  Het behoorde tot het Ruhr-gebied vroeger en was een voormalige hoogoven, maar nu is het een soort openlucht museum waar je lekker doorheen kunt lopen en alles kunt zien van de industrie. Het zag er allemaal erg indrukwekkend uit moet ik zeggen. Je kon echt overal naartoe, zelfs naar de top van een aantal gebouwen. Het was ook een super groot terrein, dus je keek je ogen uit. Als opdrachten kregen we dat we uiteenlopende lijnen moesten fotograferen, dus ik heb aardig wat foto's gemaakt!
  
In de middag gingen we door naar de tweede locatie, het Ruhr Museum. Dit had dus weer met de industrie te maken. We mochten over dit grote terrein rondlopen en mochten ook het museum ingaan. Het museum kostte alleen geld en omdat hij mij niet zo heel interessant leek, ben ik er maar toch niet ingegaan. Dus ben ik maar bezig geweest met de opdracht die we hier moesten maken. We moesten 'fabrieken' fotograferen voor de les Materiaalonderzoek. Met fabrieken wordt een materiaal bedoeld die je kan gebruiken voor op materiaal of waarvan je materiaal kunt maken. Best moeilijk, want zoveel indrukwekkende dingen had je op dit terrein niet. Aan het einde van de middag gingen we nog met zijn allen het Red Dot Museum in, dat zich ook bevond op dit terrein. Dit museum bevatte de beste producten volgens Duitsland, dus dit was wel interessant. Helaas was het vooral heel technisch, wat mij iets minder aanspreekt. Toch zaten er een aantal heel gave producten tussen!
  
Al met al was het dus een erg gezellige en leerzame dag, hoewel ik het niet zou aanraden om naar het Ruhr Museum te gaan. Het Landschaftspark is daarentegen wel een aanrader, omdat het vooral zo indrukwekkend is.

Image and video hosting by TinyPic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten